Termíny školení

Koučink a mentoring pro vedení škol

Místo konání akce: Klimentská 50, Praha 1 (na rohu Klimentské a Helmovy ulice, vchod z vedlejší Helmovy ulice)
Typ akce: Cyklus seminářů
Cena za osobu: 12 000,- Kč vč. DPH
Termín konání akce: 26.10.2018 od 10:00 do 16:00

Cyklus osmi intenzivních setkání (8 x 8 vyučovacích hodin) je koncipován tak, aby si účastníci osvojili koučovací techniky, díky nimž si budou umět lépe stanovit vizi školy, kterou budou schopni obhájit před pedagogickým sborem, zřizovatelem i rodiči, a celkově si budou lépe vědět rady ve svízelných situacíchStrukturovanější a systematičtější přístup dodá vedoucím pracovníkům nový rozhled - uvidí zajímavé možnosti i tam, kde je původně neviděli.

Účastníci si detailně osvojí koučovací dovednosti, dostanou prostor vytvořit si vlastní koučovací přístup, pochopí rozdíl mezi koučingem, mentoringem a koučovacím přístupem, který lze uplatit ve školství. 

Poskytneme cesty, jak pracovat sám se sebou, jak rozvíjet svou osobnost k vlastnímu prospěchu i k prospěchu žáků, pedagogů a rodičů. Naučí se aktivně naslouchat, používat koučovací otázky při práci se sebou samými i s kolegy.

Každé setkání bude mít vždy jak teoretickou, tak i praktickou část. Účastníci si  budou moci jednotlivé techniky osobně vyzkoušet při samostatných i skupinových cvičeních.

Bude kladen důraz na postupné zavádění již osvojených praktik do pedagogické praxe - na každém setkání bude prostor pro reflexi, zpětnou vazbu, co se daří aplikovat a co nikoliv. 

Místo a termíny jednotlivých setkání

Seminář probíhá v samém centru Prahy.

Celkový rozsah činí 64 vyučovacích hodin (8 x 8 h.). Abychom co nejméně narušovali pracovní dobu účastníků, pouze 3 setkání proběhnou ve všední den (3x pátek):

1. seminář - pátek 26. 10.
2. seminář - sobota 10. 11.
3. seminář - sobota 24. 11.
4. seminář - pátek 7. 12.
5. seminář - sobota 8. 12.
6. seminář - sobota 5. 1.
7. seminář - pátek 18. 1.
8. seminář - sobota 26. 1.

Nehodí se Vám některý z termínů? Věřte, že vybrat termín, který se hodí všem je takřka nadlidský úkol, proto tolerujeme 20% absenci a nabízíme individuální konzultace a samozřejmě podklady k promeškanému semináři. Navíc na začátku každého setkání společně rekapitulujeme, co jsme se minule naučili a jak se nám to v praxi osvědčilo.

Program

  • Vymezení pojmů – kouč, rozdíl mezi koučingem a koučovacím přístupem; jak můžeme koučovaí přístup uplatnit ve školství
  • Nastavení prvního plánu vlastního koučovacího přístupu
  • Představení klíčových koučovacích technik a praktická cvičení:
    • Škála
    • Model GROW
    • Koučovací otázky
    • Rámování a parafráze
    • SMART(ER)
  • Sebereflexe a sebekoučing
    • Objasnění pojmů a praktická cvičení
    • Model Mercedes
    • Kolo rovnováhy
  • Aktivní naslouchání a komunikace (nejen) s rodiči - jak kvalitněji a strukturovaněji komunikovat
  • Možnosti a akční kroky - jak kvalitněji analyzovat realitu, abychom nacházeli více možností řešení a uměli flexibilně a efektivně reagovat a rozhodovat se
  • Mentoring - jeho procesní i etické zásady
  • Koučovací přístup ve školním prostředí - kvalitnější a detailnější používání modelu GROW, kladení koučovacích otázek, seznámení s možnými typy pochval prostřednictvím koučovacích otázek.
  • Sebereflexe a ladění detailů na základě vlastních aktivních pokusů o aplikaci koučovacího přístupu ve škole.

Komu je seminář určen

Seminář je určen vedoucím pracovníkům všech typů škol a školských zařízení. Pro absolvování semináře není potřeba předchozí zkušenosti s koučovacími metodami ani hlubší psychologické vzdělání. 

Slova lektorky o semináři

"Díky znalostem koučovacích technik a vytvoření si vlastního koučovacího přístupu získají pedagogové možnost strukturovaněji vést svou pedagogickou práci s jasně nastavenými krátkodobými i dlouhodobými cíli. Výrazně si zvýší pravděpodobnost, že je práce bude více těšit a naplňovat. Když má holt něco tah na bránu a navíc to tam i padá, tak je to prostě radost."

Slova účastníků o koučovacím výcviku

  • Seminář byl naprosto úžasný - praktický, velmi motivující pro mou další práci, velmi mě "nakopl" do dalších dní. Více takových seminářů by bylo třeba. Paní lektorka byla úžasná, odnáším si mnoho a mnoho zkušeností.
  • Seminář byl pro mě užitečný úplně vším, každé slovo pro mě mělo velký význam!! Děkuji!
  • Naučila jsem se používat vědomě koučovací přístup nejen ve školním prostředí, ale i v rodinném kruhu. Koučovací přístup mi pomáhá řešit a překonávat problémy, posouvá mě dopředu a otevírá další možnosti pro moji pedagogickou činnost.
  • Seminář byl užitečný v mém osobnostním rozvoji, ve zkvalitnění mé práce a tím v celkovém pocitu spokojenosti. Děkuji za přístup lektorky - výborný seminář! Děkuji také za výborný servis - občerstvení! :-)
  • Díky tomuto semináři jsem zjistila, proč chodím do školy, našla si svůj koučovací přístup a lépe poznala sama sebe. Seminář, jeho vedení a organizaci hodnotím slovem: perfektní!
  • Získala jsem mnoho užitečných informací o tom, jak je možné komunikovat s lidmi, jak vést tým lidí. Získané informace uplatňuji, používám nejen v komunikaci s podřízenými, pomáhají mi lépe komunikovat s rodiči dětí i s dětmi. Užitečné jsou také v mém osobním životě. Vřele doporučuji všem učitelům a ředitelům, osoní rozvoj je důležitý!
  • Uvědomění si vlastních kvalit, zlepšení komunikace s ostatními lidmi, podporování týmového ducha školy, preciznější zadávání úkolů - být čitelnější pro ostatní, naučila jsem se aktivně nastlouchat a nepředpokládat.
  • Seminář mě velmi naplnil. Ukázal mi cestu, jak lépe pracovat s lidmi (v kolektivu, v rodině, kolem sebe). Tímto seminářem by měli určitě projít všichni učitelé (výborné praktické činnosti).

Lektorka

Monika Kulová SkokanováMonika Kulová Skokanová

Je pedagožkou, certifikovanou koučkou, akreditovanou lektorkou seberozvojových seminářů a poradkyní pro oblast výchovy, mezilidských vztahů a vzdělávání.

 

 

 

Akreditace

Školení je akreditováno MŠMT. Výcvik je možné hradit ze šablon OP VVV, např. varianta minimálně 24 hodin.

Zpět na kalendář akcí

Je nám líto, již jsou všechny volné kapacity obsazeny.
  • Akreditace a kratší varianta

    Rozbalit (reakcí: 1)Sbalit (reakcí: 1)

    Dobrý den,
    v šablonách mám Osobnostní rozvoj - mentoring pro VOŠ (IV/2). Je Vaše akreditace platná i pro tuto oblast?
    A pokud ano, lze se tedy účastnit i menšího rozsahu (24 hod.)?

    Děkuji Hoffmannová

    Reagovat18.10.2018 05:44 od Petra Hoffmannová
    • Re: Akreditace a kratší varianta

      Vážená paní Hoffmannová,

      výcvik Koučing a mentoring pro vedení škol je akreditován na 64 vyučovacích hodin a jeho cílová skupina je v žádosti o akreditaci definovaná takto: "Vedoucí pedagogičtí pracovníci všech typů škol a školských zařízení a vyučující MŠ, ZŠ a SŠ".

      Osvědčení o absolvování výcviku obdržíte pouze po absolvování všech 64 hodin. Kratší variantu z vlastní zkušenosti nepovažujeme za vhodnou, protože je jednoduše nedostačující, účastníci si dostatečně neosvojí potřebné dovednosti, nedostanou se jim pod kůži tak, jak by měly.

      Pokud se rozhodnete semináře zúčastnit, budeme se těšit na viděnou.

      Přeji Vám hezký den

      Dita Olchavová

       

      Reagovat18.10.2018 07:46 od Dita Olchavová (správce)


Související


Facebook

Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB

Odběr novinek

Nevyhovuje Vám termín? Napíšeme Vám, až bude nový termín.

» informace o zasílání novinek

Kontakt

Jana Olchavová

Jana Olchavová

jana@olchavova.cz
+420 602 87 17 87

 

Dita Olchavová

Dita Olchavová

dita@olchavova.cz
+420 773 27 03 20


 


 

Vyhledávání