Pozor, z organizačních důvodů došlo 12. září ke změně - 1. setkání, které bylo původně plánováno na 20. září, bude zařazeno na konec cyklu setkání, a to na 21. března 2023 11:00-15:00.
Na funkčním studiu se člověk dozví spoustu (opravdu velkou spoustu...) školské legislativy, bez které to nejde, něco o financování škol a na praktické personální, organizační a strukturální otázky, hodnocení, komunikaci v krizových situacích apod. zbývá již jen zlomek celkového času.
Sestavili jsme (nejen) pro začínající ředitele a zástupce základních a středních škol takový program, o němž si myslíme, že by měl být součástí funkčního studia, ale bohužel nebývá. V průběhu školního roku se sejdeme 5x, cca jednou za měsíc, sejdete se s těmi nejlepšími lektory na danou problematiku a s řediteli a zástupci, kteří se nacházejí v podobné fázi své kariéry jako Vy, můžete proto sdílet své zkušenosti a problémy.
1. Jak na hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků?
20. října 2022, 11:00–15:00, lektorka Irena Trojanová
2. Jak se připravit na krizovou komunikaci školy?
22. nebo 29. listopadu 2022 (podle počtu registrovaných mohou být účastníci rozděleni do 2 skupin), 11:00–15:00, lektorka Dita Fuchsová
Vlastní zpracování tiskové zprávy a jejich rozbor
5. ledna 2023, 11:00-15:00, lektorka Zuzana Svobodová
16. února 2023, 11:00-15:00, lektorka Irena Trojanová
Specifika porad v prostředí škol a školských zařízeních (pedagogické rady)
Reflexe: upřesnění zápisu, rozeslání zápisu účastníkům, zpětná vazba od účastníků
Komunikační typy
Je ředitelkou velké ZŠ v Praze, řadu let vyučovala v Centru školského managementu PedF UK v Praze a jako lektorka se velmi ochotně dělí o své zkušenosti s vedením lidí ve školách a školských zařízeních. Za vším, co na jejích seminářích zaznívá, je jasně vidět osobní zkušenost a praxe. Díky tomu se i Vám bude dařit lépe se vyhýbat různým manažerským slepým uličkám. Ukáže Vám, jak řídit školu efektivně, s lehkostí a radostí. http://www.irenatrojanova.cz/ Náš rozhovor s Irenou naleznete zde.
Pracuje jako asistentka na Katedře andragogiky a managementu vzdělávání, kde se věnuje především oblasti školského managementu. Celkově se svou publikační a lektorskou činností snaží aktivně působit na vedoucí školské pracovníky a pomáhat jim smysluplně a efektivně pracovat, řídit a vést školy. Opírá se o letitou praxi ve vedení mateřské, základní i střední školy, čerpá také z absolvovaných sebezkušenostních výcviků a vlastního manažerského vzdělání.
Vystudovala masovou komunikaci, pracovala jako moderátorka publicistických pořadů v České televizi, jako tisková mluvčí na Ministerstvu kultury získala titul Tisková mluvčí roku, má zkušenosti s personálním poradenstvím manažerů a politiků, s moderováním konferencí a s prací v soukromých i veřejnoprávních médiích. Zároveň je certifikovanou instruktorkou jógy, což dokáže velmi propojit s ostatními svými profesními zkušenostmi. Náš rozhovor s Ditou Fuchsovou naleznete zde.
KOMU JE CYKLUS SEMINÁŘŮ URČEN
Seminář je určen vedoucím pracovníkům základních a středních škol bez ohledu na to, jak dlouho svou funkci vykonávají.
nehodí se vám některý z termínů? Nebo už jste některý ze seminářů absolvovali?
Nevadí, jednotlivé semináře jsou akreditované zvlášť, můžete tedy za sebe vyslat náhradníka.
AKREDITACE
Jednotlivé semináře jsou MŠMT akreditovány zvlášť, jednotlivých seminářů se tedy může zúčastnit kterákoli osoba z Vaší školy.
Cyklus seminářů lze hradit ze Šablon (1 účastník musí absolvovat semináře v minimálním rozsahu 8 vyučovacích hodin).
Nejedná se o plnohodnotné funkční studium, ale o jeho doplnění, nadstavbu a možnost setkávat se s těmi nejlepšími lektory oboru. Předchozí absolvování oficiálního funkčního studia není podmínou pro absolvování našeho cyklu seminářů.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
Věděli jste, že rezervovat si své místo na semináři v roce 2025 můžete už nyní, ale platit stačí až v roce 2025?
Stačí, když tuto možnost zaškrtnete v registračním formuláři.
Těšíme se na vás!