Místo konání akce: Praha (centrum)
Typ akce: Seminář
Cena za osobu: 1 900,- Kč vč. DPH
Termín konání akce: 25.09.2018 od 10:00 do 16:00Akreditace MŠMT v rámci DVPP: ano i ne, viz sekce
Často kladené otázky
Jak se zodpovědně a užitečně zhostit role uvádějícího učitele, aby začínající učitel měl na začátku své pedagogické kariéry co nejlepší podmínky pro svůj profesní i osobnostní růst.
Cílem je seznámit účastníky s rolemi, které vstupují do procesu spolupráce uvádějícího a začínajícího učitele. Účastníci si uvědomí nezbytnost uplatnění vlastní sebereflexe při provázení začínajícího učitele, dozvědí se, co vše je vhodné vzít do úvahy, když se rozhodnou nastavit plán práce, a naučí se podávat kvalitní zpětnou vazbu.
Program
- Uvádějící učitel a jeho role - Role, ve kterých se uvádějící učitel může pohybovat – poradce, konzultant, trenér, školitel, kouč, mentor apod. Co je obsahem těchto rolí, jak se v nich pohybovat, kdy je uplatnit, které role jsou účastníkům bližší, které chtějí více používat a proč a jaká jsou případná rizika v preferenci rolí.
- Sebereflexe uvádějícího učitele - Co mohu novému kolegovi nabídnout, s čím mohu pomoci. Jaké jsou mé silné stránky, kde vidím slabá místa. Jak sám se sebou mohu pracovat, jaké možnosti vidím, k jakým úkolům se chci zavázat v rámci svého seberozvoje. Praktické cvičení na toto téma – účastníci pracují samostatně, cílem je zvědomění vlastního potenciálu a prostoru pro vlastní růst. Následně účastníci prezentují svůj pohled na věc.
- Nastavení plánu práce - Stanovení cílů na základě potřeb začínajícího učitele i potřeb školy, stanovení případných dalších garantů adaptace (zástupce, výchovný poradce apod.), jak si plán práce s novým kolegou nastavit, kde budou probíhat schůzky, co bude jejich obsahem. Jak je možno během tohoto procesu střídat role. Jak velký prostor je možno nastavit pro oba účastníky – nastavení míry zasahování do rozhodování a rozvoje začínajícího učitele – kde leží hranice, co ji určuje.
- Plánování a motivace - Poznání základních nástrojů pro řízení času. Motivace pro výkon práce uvádějícího učitele, poznání vlastního motivačního založení i motivace začínajícího učitele. Procvičení dovednosti správně definovat realitu, nalézat nové možnosti a nastavit plán akčních kroků.
- Podávání zpětné vazby - Vymezení jednotlivých oblastí hodnocení, kladení koučovacích otázek, které nového kolegu vedou k hlubšímu zamyšlení se. Hodnocení pokroků začínajícího učitele na základě popisného jazyka a hodnocení, včetně pochvaly, pak ponechávat v kompetenci nového kolegy. Účastníci se procvičí v kladení koučovacích otázek, sdělování reality prostřednictvím popisného jazyka a budou seznámeni se třemi typy pochval.
Napsali o seminářích lektorek
- Seminář mě velmi naplnil. Ukázal mi cestu, jak lépe pracovat s lidmi (v kolektivu, v rodině, kolem sebe). Tímto seminářem by měli určitě projít všichni učitelé (výborné praktické činnosti).
- Velmi zdařilý seminář. Inspirace k další práci. Vynikající lektorka. Dobrá organizace semináře.
- Různé dotazníky a šetření mohou být pro mou práci užitečné, pokud jsou stručné a promyšlené. Některé rozhodně zavedu do praxe, je to průkazné a přehledné.
- Dostali jsme spoustu praktických formulářů, nemusím je vymýšlet.
- Nejvíce mě potěšil lidský přístup lektorky a její bohaté zkušenosti z praxe.
Lektorky
Irena Trojanová
Je ředitelkou ZŠ v Praze, vyučuje v Centru školského managementu PedF UK v Praze, dlouhodobě se zaměřuje na vedení lidí ve školách a školských zařízeních.
Monika Kulová Skokanová
Je pedagožkou, certifikovanou koučkou, akreditovanou lektorkou seberozvojových seminářů a poradkyní pro oblast výchovy, mezilidských vztahů a vzdělávání.
Akreditace
Školení je akreditováno MŠMT v rámci DVPP.
Komu je seminář určen
Seminář je určen stávajícím i budoucím uvádějícím učitelům stejně jako vedoucím pracovníkům, kteří jim chtějí vytvořit dobré podmínky.