Přijímací zkoušky na střední školy a maturita z velké části vycházejí z důkladného porozumění psanému slovu. Tomu se žáci naučí jedině tak, že budou číst a číst a číst. Jak ale vybrat literaturu, která bude žáky bavit, ale i rozvíjet jejich slovní zásobu a košatost jazyka?
České učebnice a čítanky pracují často s ukázkami pro dospělé čtenáře, což je pro začínající čtenáře demotivující. Je tedy na vyučujícím, aby s nedostatečně zastoupenu dětskou literaturou děti seznámil a dobře se orientoval ve velkém množství literatury určené dětem a mládeži. Seminář nabídne způsob, jak a podle čeho se v nepřeberné nabídce orientovat, a poskytne seznam literatury pro děti.
Vyučující získají tipy, na co se zaměřit při výběru vhodných textů. Na vybraných ukázkách si vyzkoušejí některé metody práce s textem zaměřené na rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Seminář je určen především vyučujícím 1. stupně ZŠ.
Vyučuje na Katedře českého jazyka a literatury FP TU v Liberci. Dlouhodobě se věnuje didaktice českého jazyka a literatury, zejména netradičním formám výuky.
Školení je akreditováno MŠMT.
Dobrý den, jsem učitelka 1. stupně a na podzim (tuším 26.11.) jsem se u vás zúčastnila semináře vedeného také paní Sulovskou. Seminář byl skvělý, ale obsahem spíše pro vyučující 2. stupně. Jedná se tentokrát o stejný seminář? Nebo bude zaměřený na literaturu pro děti na 1. stupni? Velmi děkuji za odpověď.
Mgr. Kateřina Rychlá, ZŠ Sluhy
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB