Seminář nabídne inspiraci, jak lze pomocí rozmanitých aktivizujícíh metod motivovat žáky ke čtení, rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost, naučit je pracovat s krásnou literaturou i s odborným a publicistickým textem, vyhledávat klíčové informace a pracovat s nimi.
Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s textem a seznámí se s některými technikami, s jejichž pomocí je možno docílit funkční čtenářské gramotnosti.
Seznámení s teoretickými poznatky výzkumů zaměřených na čtenářství
Osobnost učitele, význam motivace, aktivizace žáků a kreativity při práci s textem
Vytváření čtenářského vkusu, rozlišování hodnotné literatury od literatury konzumní a manipulační
Smysl pro krásu jazyka, rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání
Význam regionální literatury, literární soutěže, spolupráce s knihovnami, besedy s autory atd.
Tradiční a netradiční hodiny literární výchovy
Tvořivý přístup ke čtení a psaní
Čtení s otázkami, čtení s předvídáním, podvojný deník – žákovské reflexe na četbu, literární dopisy, řízené čtení, skládankové čtení, atd.
Vyhledávání klíčových slov a informací, učíme se navzájem, metoda INSERT a další
Seminář je určen především vyučujícím 2. stupně ZŠ a nižším stupňům víceletých gymnázií.
Vyučovala na Katedře českého jazyka a literatury FP TU v Liberci. Dlouhodobě se věnuje didaktice českého jazyka a literatury, zejména netradičním formám výuky. Náš roznovor s paní Sulovskou nalezente zde.
Školení je akreditováno MŠMT.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB