Cílem této dílny je poukázat na existenci genderových stereotypů, jejich pojmenování a uvědomění si negativního dopadu genderových stereotypů na průběh vyučování, zejména pak na hodnocení dětí. Pomocí konkrétních prožitkových aktivit a velkého množství příkladů z praxe ukážeme nebezpečí představy o dívkách a chlapcích jako lidech s podobnými (skupinovými) vlastnostmi.
Seznámíme se s nabídkou komunikačních dovedností a genderově citlivou metodikou, které umožňují respektovat osobnost, rozvíjet a podporovat individuální schopnosti, zájmy a ambice dětí bez ohledu na jejich pohlaví. V praktické části se seznámíme s možnostmi, jak nabízet dívkám i chlapcům příležitosti k seberozvoji i v oblastech, které jsou tradičně vnímány jako „mužské“ nebo „ženské“.
Všem vyučujícím na základních školách, vychovatelkám a vychovatelům v družinách a školských zařízeních.
K vidění zde.
Vystudovala Učitelství pro 1.stupeň ZŠ na PedF UK v Praze. Od roku 2008 učí na prvním stupni ZŠ. Dlouhodobě se zajímá o problematiku genderově citlivé pedagogiky. Spolupracovala s různými vzdělávacími institucemi, např. Cermat, Otevřená společnost, Žába na prameni, Gender Studies, Nesehnutí Brno, Nakladatelství Fraus, NIDV, Step by Step ČR. Podílela se na vzniku řady pedagogických příruček, zaměřených na genderově citlivé vzdělávání.
Školení je akreditováno MŠMT.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
jana@olchavova.cz
+420 602 87 17 87
dita@olchavova.cz
+420 773 27 03 20