Rodičům, vyučujícím, studentům a studentkám pedagogiky.
Každá rodina má své zvyklosti, přesvědčení, postupy, názory a vzorce jednání. Předávají se z generace na generaci. Jednáme pod jejich vlivem, a ne vždy jsme si toho vědomi. Mnohým z nás to nevyhovuje, a tak hledáme způsob, jak to dělat „po svém“. Říkáme si např.: „Nechci to dělat jako moje máma“, nebo to naopak děláme přesně jako ona. A přitom bychom to tak rádi udělali po svém. Něco uvnitř nás nám v tom ale brání. Totéž platí o učitelích. Ti si dávají vnitřní slib: "Nebudu to dělat jako můj učitel" nebo naopak "chci být jako můj učitel“.
Podle Berta Hellingera existují dvě pravidla (řády lásky), která když ctíme, vnesou do systému harmonii. Děti pak přestávají zlobit, obnovují se přetrhané vazby mezi členy rodiny, daří se i v oblasti práce, zdraví a vztahů.
Prostřednictvím praktických cvičení se podíváme na modelové a konkrétní osobní situace. Budeme pracovat s přirozenou autoritou, uvědomováním a vymezením si vlastních hranic a rozdílnosti našich potřeb. Ukážeme si různé možnosti komunikace – bez hodnocení, srovnávání, interpretací a komentářů a seznámíme se se zmíněnými dvěma základními pravidly - řády lásky.
Ctí-li řády lásky - pravidla jeden člen rodiny (tedy účastník kurzu), ovlivní to celý systém, aniž o tom zbývající členové cokoliv vědí a aniž by měli pocit, že jsou nějak manipulováni.
Ivana Málková
Významná pedagožka, zakladatelka, učitelka, ředitelka a majitelka soukromé základní školy. Dnes se věnuje se supervizi a dalšímu vzdělávání pedagogů, mentoringu ve školách podporovaných Open Society Fund, spolupracuje s EDUin na projektu Chci učit, můžete ji vidět také v projektu Vši ve škole.
Sledujte novinky a zajímavosti ze zákulisí našich seminářů i na FB
jana@olchavova.cz
+420 602 87 17 87
dita@olchavova.cz
+420 773 27 03 20